Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van MMA - WaarBenJij.nu Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van MMA - WaarBenJij.nu

Surabaya

Door: Els

23 Juli 2016 | Indonesië, Surabaya

Zaterdag, 23 juli
Vanochtend na het ontbijt hebben Emma en ik nog een pedicurebehandeling gehad in het Phoenix hotel. Heerlijk! En onze nagels hebben weer een leuk kleurtje! Nu op weg met de trein naar Sura-baya, de geboortestad van Gertjan. De trein vertrekt om 16.00 uur vanuit Yogya en zal er ongeveer 4 uur en 20 minuten over doen. Wij gaan met een taxi naar het treinstation. Een ritje van 10 minuten. Daar worden we alweer opgewacht door bagage dragers. Wij vertellen waar wij heen willen en laten de reservering aan hen zien. Eén van de bagage dragers pakt de reservering en loopt naar een com-puter in de stationshal. Even later komt hij terug met 3 tickets voor de trein naar Surabaya. Wij worden met koffers en al afgeleverd in de stationshal en de bagagedragers zagen we weer toen de trein naar Surabaya arriveerde. Ze droegen de koffers naar de juiste wagon en zitplaatsen. Allemaal erg makkelijk. De treinreis is comfortabel. We komen in het donker aan, nemen een taxi naar het ho-tel (MajaPahit, Het voormalige Oranje hotel). Ik kijk mijn ogen uit, weer zo'n prachtig hotel!!! Echt heel stijlvol ingericht en super-de-luxe. We hebben een zeer ruime kamer, met apart zitje en de bad-kamer is voorzien van een bad, en een aparte (regen)douche. We hebben in het hotel gegeten in res-taurant 'Sarkies', heel erg lekker..... Het restaurant Sarkies staat bekend in Surabaya om zijn Seafood. Na wat internetten/whatsappen/mailen enz. gaan we lekker slapen.