Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van MMA - WaarBenJij.nu Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van MMA - WaarBenJij.nu

Surabaya

Door: Els

24 Juli 2016 | Indonesië, Soerabaja

Zondag, 24 juli
Vandaag vroeg opgestaan, met de taxi gaan we naar de begraafplaats, waar Gertjans oma begraven ligt. De begraafplaats heet Kembang Kuning (Gele Bloem). Op het "kantoortje" van de begraafplaats wordt door een medewerker behulpzaam in de computer gezocht waar oma precies ligt begraven. Na wat zoeken (de naam staat verkeerd geschreven) krijgen we het grafnummer door (U-148 A). Wij moeten eerst op de foto met de baas van de administratie en vervolgens brengt een medewer-ker ons naar het graf. Het is compleet overwoekerd met onkruid. Meteen stormen allerlei men-sen ons af, zij willen allemaal, uiteraard tegen betaling, het onkruid weghalen. Gertjan spreekt af dat zij het met z'n allen gaan schoonmaken voor IDR 200.000,- Nu het graf er weer netjes uitziet (alleen het kruis is afgebroken, zie foto) maak ik een paar foto's en gaan we weer weg.
Vervolgens rijden we naar de Jalang Opak, de straat waar Gertjan als kind heeft gewoond, nummer 24. Jammer genoeg staat het huis er niet meer, er staat nu een soort kantoorgebouw.
Op verzoek van Gertjan brengt de taxi ons naar de Chinese wijk en de Arabische wijk. We hebben in een Chinese tempel een kaarsje aangestoken, en in de Arabische wijk zijn we over een kleine markt gelopen. Toen weer terug naar het hotel. We zijn even lekker bij het zwembad gaan liggen, en om 18.00 uur allendrie weer een massage!!!! Lekker hoor! Na de massage hebben we weer in het hotel gegeten, maar nu in een ander restaurant dan gisteren. Alweer lekker.